Dan före dan

Hejsan

Idag är det dagen före julafton. Julgranen står på sin plats, pyntad och klar, julgodiset är bakat och pepparkakorna likaså. Men jag har ändå inte riktigt den där julkänslan. Jag känner inte den där mysiga stämningen som man brukar ha dan för julafton. Vet inte vad det beror på faktiskt. Jag vill bara ha ett eget place just nu känns det som. Ett hem som man kan hålla fint, som man kan pynta och bara vara sig själv i. Kanske är det därför jag inte känner samma mysiga julstämning som när man var liten. Då var ju hemma "hemma". Nu är hemma mina föräldrars hem och mitt tillfälliga boende. Det låter kanske hemskt, man ska va glad för det man har. Men ändå...

Aja, nu ska inte jag juldeppa något mer. Vill bara att min älskling ska komma hit så jag kan pussa på honom.

Jag hatar att bråka med dig ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0