En tendens till irritation

gomorron!

Kan sätta min högra fot på att det inte finns en enda där ute som är mer irriterad än vad jag är just nu. Jag blir irriterad av irriterande människor. Varför ska man omsvärmas av irriterande Homo sapiens. Jag är så irriterad att jag blir irriterad på ordet irriterad! Kanske inte så konstigt om man använder ordet sisådär fyra gånger i samma mening. Men ändå!

Ett exempel på irriterande människor, som man möts av varje dag är människor som är noll servieceminded i, guess what, servicebranschen! Jag var på Seveneleven igår och killen i kassan kunde inte se mer uttråkad och bitter ut. Man såg så tydligt att han blev mer och mer irrterad ju mer folk ville beställa. En korv var jobbig att göra, en latte tog ju på tok för lång tid osv osv. Det roligaste var att när tjejen framför mig kom fram till kassan och ville beställa nån form av snabbmats-pizza vräker han ut sig (I hopp om att hon kommer att välja något annat som går mycket snabbare att göra) -"Ja, men den tar tio minuter en kvart att göra".  Tjejen som hummade lite kom på den brighta idén att det gjorde ju ingenting, då hinner ju hon gå in i butiken bredvid och handla det hon skulle göra där. Så tjurskallen till kassabiträde måste tvunget räcka sig tll pizzan och stoppa den i micron. Jobbigt, tyckte han!

Varför får såna människor jobb inom servicebranschen? Eller varför söker dem ens jobbet överhuvudtaget?

En fråga som jag antagligen aldrig kommer att få svar på.


Kommentarer
Postat av: Anonym

För att de har varit arbetslösa för länge och arbetsförmedlingen tvingar de att söka alla jobb som finns i hela sverige. Hehe.

2009-12-16 @ 12:21:53
Postat av: Helena

För att de har varit arbetslösa för länge och arbetsförmedlingen tvingar de att söka alla jobb som finns i hela sverige. Hehe.



2009-12-16 @ 12:23:16
Postat av: Camilla

Haha, du är skadad av ditt jobb ;)

2009-12-16 @ 18:45:03
Postat av: Helena

Haha jag vet.. men ett svar fick du iaf.. :P

2009-12-17 @ 09:34:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0