Home sweet home

Heeej!

I detta ögonblick sitter jag och skriver hemma i Segletorp. Home sweet home.
Resan ner inatt gick jättebra. Gissa vad för bil vi körde ner med? Ni som känner mig vet hur lyrisk jag blir för en specifik bilsort. Precis..Det var just den vi körde ner med.



Egentligen skulle vi ha kört en Passat kombi men när Fernie skulle hämta ut den på Europcar hade dem "tyvärr" bara en sprillans ny Audi a4 tillgänglig. Det fick väl gå för sig, tänkte Fernie när han satte sig i den nya bilen som fortfarande doftade ny.
Resan gick på ungefär 10 timmar och då tog vi det väldigt lugnt. Vi stannade i Umeå och åt på Olearys och sen gjorde vi några snabbstopp längs  vägen. Halv fyra var vi framme i Knivsta och lastade ut Fernies grejer för att sedan rulla vidare till Segeltorp och lasta ur mina grejer. Väl hemma tog vi en liten nap tills övriga familjen vaknade vid 7, då åkte Fernie hem och jag fortsatte sova. Åh så sjönt det var. Sov till 14. Därav mitt fattiga bloggande. Sen var det bara att börja fixa och dona. Mitt rum såg ut som ett bombnedslag. Massor av flyttkartonger, både från Luleå och från när jag bodde i Borlänge skulle packas upp. Men nu. massa timmar senare är jag äntligen klar. Nu kan man faktiskt bo i det där rummet. Jag var så uppe i städandet att jag glömde att det var Greys idag!! Får kolla på söndag istället.

Nu är jag superdupertrött, det blir en tidig kväll, ska duscha och sen krypa ner i sängen. Tyvärr har man ju inte privilegiet som jag hade uppe i Luleå, att ha tv:n i samma rum som sängen men det gör inget , jag kommer slockna så fort ändå.

Puss o kraaam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0