Gårdagens meny

Hej hej

Det blir tyvärr inga bilder på maten o det ikväll, hon som skulle skicka bilderna hitta inte kabeln till kameran..Typiskt. Men då ska jag istället förklara ingående vad vi fick för trerättersmiddag för 450 kr inkl. dricka.

Förrätt
Pepparrotscheescake med rökt ren

Huvudrätt
Oxfilé med rödvinsreduktion och syrade kantareller samt potatiskaka

Efterrätt
Konjakkaka med vaniljyoghurt och lingon

Ok, förrätten var faktiskt helt ok, kanske lite smaklös. Ren är ju faktiskt gott. Huvudrätten såg jag fram emot. Dock föll den helt platt. Två små ynka bitar hade någon varit generös med att lägga på tallriken. Och för övrigt så räckte tydligen inte oxfilén till alla gäster så de som satt längst bort fick köttfärsbiff. Tur att man satt långt fram kan jag ju säga. Till oxfilén serverades de syrliga kantarellerna. Det blev kvällens samtalsämne. Syrliga kantareller låter ju ganska intressant...Mm, visst sörru. Jag fick på min tallrik tre små syrliga stjälkar av något som liknade tre ynka kantareller. Och för att inte tala om den så kallade rödvinsreduktionen. Dem överdrev ju iallafall inte när dem skrev reduktion på menyn. Man kan säga att det var vatten med rödvinssmak. Det enda som var ok på tallriken var potatiskakan, och då var den inte kryddad för fem öre. När vi efter ett tag (fortfarande hungriga förstås) kom efterrätten in men den var lika smaklös som förrätten. Och det var tur för dem som skrev menyn att lingon är lingon i både singular och plural. För man kan ju tro att man skulle få flera lingon på kakan. Nej nej, man fick ett lingon var.

Nu har jag fått ventilera mig lite angående maten vi fick. Tråkigt att ni inte fick det dokumenterat, men förhoppningsvis hittar hon kabeln, då ska ni få er ett gott skratt.

Nu är klockan elva och det är past bedtime!
Godnatt alla kråkor
C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0