Lång dag

En ganska tråkig dag har passerat. F har varit borta hela dan på diverse möten (?!) hit och dit och jag har varit hemma och ätit nyttigt och varit ute på långpromenad med Alma. 1,5 timme var jag ute, men åh så irriterad man kan bli på nån man tycker om så mycket..Jag pratar förstås om Alma...Vägrar lyssna, ignorerar mig totalt och äter allt hon ser med hopp om att jag ska bli irriterad, smart hund det där. När ska hon börja förstå att det är jag som är hennes alfahane och inte hon som hon har trott sen hon föddes...Men jag har bra uppfostringsteknik och det kommer göra mig till en sjuhelvetes bra mamma när den dagen kommer!

Jag ska lägga upp en före-bild på mig så jag har en sporre att gå efter i min diet. Idag har gått bra faktiskt, mycket god lunch OCH middag. Försökte dricka en proteinshake till mellanmål också men den va så osmaklig att jag hällde ut den. En dag avklarad av sisådär tusen.



Lunch - Lax i ugn med citronpeppar & vitlök och bulgur


Middag - Kycklingfilé med paprika och champinoner tillagad i ugn

Nu ska jag gå ut med Alma en kortis så vi får lite frisk vårluft båda två..Så här ser Alma ut efter en långpromenad, hon kommer strejka när jag tar fram kopplet ytterligare en gång, hihii...

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0