Milla leka!!

Miiilllaaaaa!
Det är Majas smeknamn på mig. Och typ allt annat också. Allt är Milla. Men mest mig =)
Det har vart skitkul att gå ner på dagisnivå idag, det är inte varje dag man gör det utan att dra blickar till sig. Vi har vart på lekplatsen och bakat sandkaka, vi har lekt snurrleken så Maja inte kan gå rakt, vi har myst efter vilan och myyycket mycket mer har vi gjort. Nu är Maja, Fernie och Alma ute i hagen och busar medans jag stannar inne och fixar lite. 

Det blev ingen riktig story om vad som hände igår så jag tar det nu. Igår hände många saker. Först hade jag ju lunchmöte där jag kom fram till tillsammans med min inom snar framtida chef att jag ska börja jobba så fort jag är klar med skolan. Det kommer bli tidigast i juli och senast i september beroende på om jag klarar dem sista två tentorna eller inte. Då ska jag äntligen få sälja lite cribs och förhoppningsvis ska det bringa några slantar på kontot..Åhhh så skönt att ha pengar på kontot kom jag att tänka på nu...Tänk att ha mer än 75 öre på kontot den 24:e varje månad. Vilken känsla!
Oj förlåt jag drömde mig bort en liten stund...
Iallafall, efter den lyckade lunchen (som för övrigt blev en sallad med chevré) drog jag mig hemåt mot Segeltorp. Det var skönt att komma hem till soffan där jag slumra en stund, är ju ansträngande att vara trevlig i 1,5 timme. Men den vilan var kortvarig vill jag lova. Guess who interrupted me in my sleeptime??
Martin..Of course...
Jaja, kommer inte ihåg vad vi gjorde, så kul va det. Men när pappa kom hem åkte vi iaf till Ekerö för att möta upp mäklaren som fick i uppdrag att värdera huset på Kanan (sommarstället för er som inte visste det). Han hade med sig en kompanjon och tillsammans gick dem och grymtade och jaha-ade runt huset och inne i huset. Men dem kom till slut fram till att huset är unikt och helt fantastiskt! På måndag får jag reda på vad huset är värt..mycket spännande. Och självklart ska inte huset säljas, värderingen är till min uppsats som jag skriver!

Well, well, efter en del båtproblem (som vanligt) och en tur på färjan kom vi hem till Segeltorp igen..Då satte jag igång att göra ett övningsprov till Martin som hade matteprov idag. Algebra. Jag vet, jag kommer inte heller ihåg vad det var. Men det visade sig vara ganska så lätt faktiskt..hehe.

Så det blev en lång dag igår och en lång dag idag me...Ikväll blir det sova tidigt för imorrn kommer också bli en lång dag, då är det 30-års fest för Bernardo, Fernies bror.

Tänkte avsluta det här inlägget med en trevlig bild..men på vad?
Jo, en härlig vinterbild för att fira att vintern äntligen är över och Luleå snart är ett minne blott!



Förresten, jag åt en grillad med bröd igår....fy mig! och imorrn blir det tårta...Detta kanske kan bli min äta gott-weekend...Man får ha såna ibland..Intalar jag mig iallafall.

Besitos
C

Kommentarer
Postat av: Frishko

Assååå.... Maja säger Nano...

2009-05-08 @ 17:14:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0