Att gå sin egen väg är starkt


Såg den här artikeln i aftonbladet idag

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6385665.ab


Den handlar om Pigge Wirkelin som förlorade sin fru och deras två barn i tsunamin. Efter två år gifte han om sig och har nu två barn med den kvinnan. Han är nu i Thailand på semester med sin nya familj och folk har reagerat väldigt negativt på Pigges livsstil och att han gick vidare så fort efter att ha förlorat hela sin familj.
Vad tycker ni?
Jag har faktiskt följt Pigge genom åren och har även läst hans bok och jag beundrar honom. Tycker att han är en oerhört stark person. Jag vill inte veta och kan heller inte föreställa mig hur jag själv skulle möta livet om någon/några anhöriga till mig mist livet men alla gör det ju på sitt eget sätt. Jag tycker inte att det finns ett rätt och fel sätt. Pigge hanterar sin sorg på det sätt som funkar för honom, och jag fattar inte att många människor inte respekterar det bara för att det inte "borde" vara så eller för att det inte står så i någon psykologbok.
Skärpning Sverige, det räcker med att han har mist hela sin familj, han behöver inte få höra det om och om igen!


Foto: Peter Wixtröm
Puss o hej
C



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0